(0212) 485 06 63
info@ozyurtas.com.tr
Anasayfa
>
Haberler
>
Meydan Dolusu Mutluluk

Meydan Dolusu Mutluluk

Türkiye'nin ilk çift katlı yeraltı kavşağı;
Ulaşım yoğunluğunun yükü yer altına alınıyor. Üst tarafta, 22 bin metrekarelik meydan toplumsal kullanım alanı olarak kullanılırken, yeraltına servis edilen şehir trafiği kendi koşullarında ritim yakalıyor. Esenyurt, İstanbul’un en hızlı büyüyen, en seri yoğunluk gösteren ve en sık projelendirilen bölgesi. Yıllık nüfus artışı %11 civarında. İlçe, bir milyona doğru hızla koşuyor. Çalışmalar, sadece trafik çilesinin çözümlenmesi üzerine işlemiyor. Peyzaj ve sosyal donatı alanları içinde yakın tarihte ihaleye çıkacak olan İBB, insanların kafasında algı olarak duran trafik kavşağı çalışması düşüncesini, büyük sürprizlerle değiştirmeyi ve meydanı bir panayır yeri ambiyansına dönüştürmeyi amaçlıyor. İş sahibi İstanbul Büyükşehir Belediyesi, ev sahibi Esenyurt Belediyesi. Tabela-Bulut durağı için ek projelendirmeler hazır.
Tabela durağındaki City Center Hükümet Konağı oluyor. Emniyet, Kaymakamlık, Belediye, diğer kamu kurumlarının aynı kompleks içinde Avm, işyeri merkezi bünyesinde bir araya getirilmesi planlanıyor. Halen, bir bölümü Esenyurt Üniversitesi tarafından kullanılıyor. Tem’den giren araç sürücüsü E 5 akışına kesintisiz katılabiliyor. Doğan Araslı Bulvarı devam ediyor, otobüs durakları aktif. Bağlantı kanalları ve uyum iyileştirme uygulamaları güncelleniyor. Meydan altında, durak yerleri var .İBB, daha önce orada kalan boşluğun bir kısmını yeraltı otoparkı olarak kullanmayı düşündü. Daha sonraki aşamalarda metro bağlantı akslarının, proje haritasından geçme ihtimali ortaya çıkınca, söz konusu üniteler boş bırakıldı. Metro aktarımının planlaması hazır. Doğu-batı istikametinde aktif olan metro ulaşım çizgisinin ,kuzey-güney aksına da entegre olması ve ulaşım ağının bu sistemle çözüm bulması öngörülüyor. Yeraltında metro istasyonu durak yerleri , geçiş modülleri hazır. Metroyla entegre olacak . Esenyurt Meydan Projesi’nin kentin marka değerini arttırmasına kesin gözüyle bakılıyor. Esenyurt Meydan Projesi’nin tamamlanmasıyla beraber ilçedeki tüm insanların yüzü gülecek . Balık yolu ile 19 Mayıs Hastanesi arası 250 metrelik tünelle transit olarak bağlanıyor. Bahçeşehir’e dur duraksız yol akıyor. Çalışmanın genel yapısı Karayolları standartlarına uyumlu olarak şekilleniyor ve o kriterler çerçevesinde ilerliyor. Alt geçit zeminden 15 metre aşağıda. Tüneller 28-30 metre civarında . Lokasyon haritasında çok sayıda hastane mevcut. Dolayısıyla ambulansların etkin olarak kullandığı bir hat . Araç sayısı ve sıkışıklık günden güne artsa da , ambulanslar hasta nakillerini artık ışığa takılmadan yapabilecek. Eski üst geçit hataları da düzeltildi. Yüksek kasalı araçların giriş çıkışlarına uygun hale getirildi . Yan unsurlar tek tek elden geçirildi. Esenyurt ve İstanbul bu kaliteyi çoktan haketti… Kaynak: Parola Gazetesi , Eylül 2015, Sayfa 10