Meydan Dolusu Mutluluk
Türkiye'nin ilk çift katlı yeraltı kavşağı;
Ulaşım yoğunluğunun yükü yer altına alınıyor. Üst tarafta, 22 bin metrekarelik meydan toplumsal
kullanım alanı olarak kullanılırken, yeraltına servis edilen şehir trafiği kendi koşullarında
ritim yakalıyor. Esenyurt, İstanbul’un en hızlı büyüyen, en seri yoğunluk gösteren ve en
sık projelendirilen bölgesi. Yıllık nüfus artışı %11 civarında. İlçe, bir milyona doğru hızla
koşuyor. Çalışmalar, sadece trafik çilesinin çözümlenmesi üzerine işlemiyor. Peyzaj ve sosyal
donatı alanları içinde yakın tarihte ihaleye çıkacak olan İBB, insanların kafasında algı
olarak duran trafik kavşağı çalışması düşüncesini, büyük sürprizlerle değiştirmeyi ve meydanı
bir panayır yeri ambiyansına dönüştürmeyi amaçlıyor. İş sahibi İstanbul Büyükşehir Belediyesi,
ev sahibi Esenyurt Belediyesi. Tabela-Bulut durağı için ek projelendirmeler hazır.
Tabela durağındaki
City Center Hükümet Konağı oluyor. Emniyet, Kaymakamlık, Belediye, diğer kamu kurumlarının
aynı kompleks içinde Avm, işyeri merkezi bünyesinde bir araya getirilmesi planlanıyor. Halen,
bir bölümü
Esenyurt Üniversitesi tarafından kullanılıyor. Tem’den giren araç sürücüsü E 5 akışına
kesintisiz katılabiliyor. Doğan Araslı Bulvarı devam ediyor, otobüs durakları aktif. Bağlantı
kanalları ve uyum iyileştirme uygulamaları güncelleniyor. Meydan altında, durak yerleri var
.İBB, daha önce orada kalan boşluğun bir kısmını yeraltı otoparkı olarak kullanmayı düşündü.
Daha sonraki aşamalarda metro bağlantı akslarının, proje haritasından geçme ihtimali ortaya
çıkınca, söz konusu üniteler boş bırakıldı. Metro aktarımının planlaması hazır. Doğu-batı
istikametinde aktif olan metro ulaşım çizgisinin ,kuzey-güney aksına da entegre olması ve
ulaşım ağının bu sistemle çözüm bulması öngörülüyor. Yeraltında metro istasyonu durak yerleri
, geçiş modülleri hazır. Metroyla entegre olacak . Esenyurt Meydan Projesi’nin kentin marka
değerini arttırmasına kesin gözüyle bakılıyor. Esenyurt Meydan Projesi’nin tamamlanmasıyla
beraber ilçedeki tüm insanların yüzü gülecek . Balık yolu ile 19 Mayıs Hastanesi arası 250
metrelik tünelle transit olarak bağlanıyor. Bahçeşehir’e dur duraksız yol akıyor. Çalışmanın
genel yapısı Karayolları standartlarına uyumlu olarak şekilleniyor ve o kriterler çerçevesinde
ilerliyor. Alt geçit zeminden 15 metre aşağıda. Tüneller 28-30 metre civarında . Lokasyon
haritasında çok sayıda hastane mevcut. Dolayısıyla ambulansların etkin olarak kullandığı
bir hat . Araç sayısı ve sıkışıklık günden güne artsa da , ambulanslar hasta nakillerini
artık ışığa takılmadan yapabilecek. Eski üst geçit hataları da düzeltildi. Yüksek kasalı
araçların giriş çıkışlarına uygun hale getirildi . Yan unsurlar tek tek elden geçirildi.
Esenyurt ve İstanbul bu kaliteyi çoktan haketti… Kaynak: Parola Gazetesi , Eylül 2015, Sayfa
10